Alkotószerkesztő: Kosztolányi Istvánné
Kiadta: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.

ImageA kiadvány célja, hogy hasznos legyen az újaknak, az erdei iskolát először szervezőknek, hogy nekik már ne kelljen minden kicsi eredményért megküzdeniük, hanem a lehetőségek és az ötletek tárháza rendelkezésükre álljon.  Így nem fogják az esetleges nehézségek kedvüket szegni. Ugyanakkor hasznos legyen a régieknek is, megerősítést és új ötleteket adva számukra. Természetesen nem a sokszínűséget akarja megszüntetni, csak azt célozza, hogy egyről beszéljünk, ha erdei iskolában gondolkodunk. Ez az értékelhetőség és a minőség szempontjából is fontos. Tartalmaznia kell tehát a "hasznoskönyvnek" mindazt, ami egy jó erdei iskola programhoz szükséges.
Célközönség:
Iskolaigazgatók, pedagógusok; megyei és helyi önkormányzatok oktatási osztályainak dolgozói, vezetői; pedagógiai intézetek vezetői, dolgozói; nemzeti parkok igazgatói, oktatásszervezői; tanszékek; erdészetek; erdei iskolaszolgáltatók; oktatóközpontok; környezeti nevelési szakemberek, szülők, gyermekek, vagyis mindenki, aki valamilyen módon kapcsolatba kerül az erdei iskolával.


Tartalma:
Bevezetés
Elmélet:
Fogalmak tisztázása
Környezeti nevelés, élménypedagógia
Történeti áttekintés (nemzetközi és hazai)
Erdei iskola és fenntarthatóság
Törvényi háttér: Törvények, rendeletek, (kötelezettségek és lehetőségek)
Minták: Önkormányzat hogyan jeleníti meg saját programjában az erdei iskolát, és hogyan segíti annak megvalósítását.
Az iskolák a pedagógia programjába és a helyi tantervekbe hogyan építhető be az erdei iskola.
Hogyan valósítható meg egy erdei iskolában az erdei iskolák sora
Hogyan tervezzünk-szervezzünk
Néhány programminta
Szolgáltatásokra minta
Az erdei iskola szolgáltatások minősítési rendszere
A finanszírozás különböző lehetőségei
Pályázat-mintát is bemutatunk
Képzések
Információk: Törvény-gyűjtemény
Kislexikon
Irodalomjegyzék

<<Vissza