b_150_150_16777215_00_images_stories_stihl_stihl_penz2015.JPG
Waiblingen, 2015. április 27. - "A STIHL csoport 2.980.000.000 eurós rekord forgalmat ért el 2014-ben, a nemzetközi válságok és a devizaárfolyamok kedvezőtlen hatásai ellenére" - mondta dr. Bertram Kandziora, a STIHL Igazgatóság elnöke a társaság pénzügyi sajtótájékoztatóján.

Összehasonlítva az előző évvel, a növekedés 5,9 százalék volt, és lehetett volna 8,9 százalék is, ha nem lettek volna a devizaárfolyamok árváltozásai. A Németországon kívüli országok adják a világméretű forgalom 89,4 százalékát. A STIHL Csoport foglalkoztatottainak száma a 3,3 százalékkal nőtt, 14.297 főre. A saját tőke aránya 70 százalék, és a likviditás magas. A korábbi évekhez hasonlóan, minden beruházást a csoport a korábbi részvényekkel finanszírozott.
"Annak ellenére, hogy a nemzetközi válságoknak egyre nagyobb a hatása, azt várják, hogy a mérsékelt növekedés folytatódik idén" - mondta dr. Kandziora.

A cég versenyhelyzete világszerte tovább javult
A STIHL csoport természetesen folytatta a fiskális növekedést 2014-ben, Oroszország kivételével valamennyi fontos piacán kedvező eredményeket ért el.
"Általában, bővítettük  a piaci részesedést az egész világon, a globális versenyben elfoglalt pozíciónk tovább javult" - magyarázta dr. Kandziora. Emellett, a STIHL kereskedők és a szerviz világméretű hálózata folyamatosan bővült, és a kedvező időjárás is ösztönözte a keresletet. A VIKING is erős fajlagos értékesítési és forgalmi növekedést ért el.

Regionális piacokon - vegyes
A vállalat bejelentette, különösen stabil a növekedés Észak-Amerikában. A STIHL Inc. gyártó és értékesítési leányvállalat alapítása óta eltelt negyvenedik évben az USA-ban konszolidálta a STIHL pozícióját az Egyesült Államokban a legkelendőbb benzines és kézi motorfűrészek valamint a kéziszerszámok márkájaként. Latin-Amerikában, Brazíliában és Mexikóban átlag feletti növekedést ért el. Más piacokon, Argentínában és Venezuelában hátrányosan érintik a hatalmas behozatali korlátozások. Nyugat-Európában a főbb piacokon nagyon jó növekedést mutatott, és a legtöbb kelet-európai országban a fajlagos értékesítés növekedését érték el. Kivételt képez Ukrajna és Oroszország tartósan gyenge kereslete a politikai és gazdasági nehézségek miatt. Ázsiában és Óceániában az értékesítés az előző évi szint felett volt a legtöbb esetben.